0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:20 AM

 10 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):183-202.
 
بررسي تاثير فناوري اطلاعات بر توسعه صادرات صنايع کوچک و متوسط در ايران
 
عميد امين,غمخواري سيده معصومه*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

صنايع کوچک و متوسط بخش مهم و ضروري اقتصاد هر کشوري را تشکيل مي دهد. صنايع کوچک و متوسطي که مايل به بهره برداري از گسترش بازار هستند بايد زيرساخت هاي لازم را بوجود آورند. در اين ميان، نقش فناوري اطلاعات، بسيار حايز اهميت است. با بهره گيري از فناوري اطلاعات، مديريت ارتباط با مشتريان به نحو موثري ارتقا مي يابد، فرايندهاي عملياتي تحقق يافته و كارآيي و اثربخشي سازمان افزايش پيدا مي کند.
در اين مقاله، با توجه به نقش صنايع کوچک و متوسط در ايران و اهميت زيرساختهاي لازم چون فناوري اطلاعات در توسعه صادرات آنها، سعي بر آن داريم که بر مبناي دو بعد ايجاد سهم بازار و پاسخگويي به نياز مشتريان اين اثر را مورد بررسي قرار دهيم. جامعه آماري تحقيق، کليه شرکت هاي کوچک و متوسط در سطح ايران مي باشند که فعاليت صادراتي دارند. نمونه آماري براساس روش خوشه اي طبقه بندي براساس نوع صنعت و استان به حجم 60 بنگاه تعيين شده است. براساس تحليل داده ها، فناوري اطلاعات بر ميزان صادرات صنايع مورد نظر اثر دارد و اولويت اين تاثير متفاوت است
.

 
كليد واژه: فناوري اطلاعات، توسعه صادرات، صنايع کوچک و متوسط
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها