0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):9-28.
 
بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردي: نام و نشان تجاري ايرانول)
 
حسيني سيدمحمود,ابوالفضلي سيدابوالفضل*,رحيمي هلري محمد
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

يکي از با ارزش ترين دارايي هاي هر شرکت نام و نشان تجاري آن شرکت مي باشد. هرچه ارزش نام و نشان تجاري در ذهن مصرف کنندگان بيشتر باشد، شرکت مي تواند به خاطر آن منافع بيشتري از مصرف کنندگان کسب کند. تحقيق حاضر با عنوان «بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده» (تمايل به قبول گسترش نام و نشان تجاري و تمايل به پيشنهاد نام و نشان تجاري به ديگران) با هدف سنجش ارزش ويژه نام و نشان تجاري ايرانول و بررسي رابطه بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري (و هر يک از ابعاد آن) با پاسخ مصرف کننده انجام گرفته است. نتايج به دست آمده نشان داد که سه بعد: کيفيت درک شده، آگاهي و وفاداري به نام و نشان تجاري با هر دو پاسخ مصرف کننده رابطه معنادار و مثبت دارند. اما رابطه اي بين پيوندهاي نام و نشان تجاري با پاسخ هاي مصرف کننده يافت نشد. بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري و پاسخ هاي مصرف کننده رابطه معنادار مثبت و شديد وجود دارد. نام ايرانول فقط در بعد آگاهي امتيازي بالاتر از متوسط گرفته است. در ابعاد ديگر امتياز آن از نظر مصرف کنندگان پايين تر از متوسط است.

 
كليد واژه: ارزش ويژه نام و نشان تجاري، پيوندها و وفاداري به نام و نشان تجاري، گسترش دامنه نام و نشان تجاري، توصيه نام و نشان تجاري به ديگران
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها