پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:17 AM
1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):9-28. |
بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردي: نام و نشان تجاري ايرانول) |
حسيني سيدمحمود,ابوالفضلي سيدابوالفضل*,رحيمي هلري محمد |
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي |
يکي از با ارزش ترين دارايي هاي هر شرکت نام و نشان تجاري آن شرکت مي باشد. هرچه ارزش نام و نشان تجاري در ذهن مصرف کنندگان بيشتر باشد، شرکت مي تواند به خاطر آن منافع بيشتري از مصرف کنندگان کسب کند. تحقيق حاضر با عنوان «بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده» (تمايل به قبول گسترش نام و نشان تجاري و تمايل به پيشنهاد نام و نشان تجاري به ديگران) با هدف سنجش ارزش ويژه نام و نشان تجاري ايرانول و بررسي رابطه بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري (و هر يک از ابعاد آن) با پاسخ مصرف کننده انجام گرفته است. نتايج به دست آمده نشان داد که سه بعد: کيفيت درک شده، آگاهي و وفاداري به نام و نشان تجاري با هر دو پاسخ مصرف کننده رابطه معنادار و مثبت دارند. اما رابطه اي بين پيوندهاي نام و نشان تجاري با پاسخ هاي مصرف کننده يافت نشد. بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري و پاسخ هاي مصرف کننده رابطه معنادار مثبت و شديد وجود دارد. نام ايرانول فقط در بعد آگاهي امتيازي بالاتر از متوسط گرفته است. در ابعاد ديگر امتياز آن از نظر مصرف کنندگان پايين تر از متوسط است. |
كليد واژه: ارزش ويژه نام و نشان تجاري، پيوندها و وفاداري به نام و نشان تجاري، گسترش دامنه نام و نشان تجاري، توصيه نام و نشان تجاري به ديگران |
نسخه قابل چاپ |