0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:36 PM

 6 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) پاييز 1387; 15(55):113-139.
 
تهديدهاي رسانه اي و مديريت بحران
 
نقيب السادات سيدرضا*
 
* دانشگاه علامه طباطبايي
 
 

هرگونه چالشي که در برهه اي خاص متوجه جامعه اي شود، در اصطلاح درقالب بحران جاي مي گيرد. مديريت موقعيت بحران، دست کم در پنجاه سال اخير، به عنوان راهبردي کاربردي و کلاسيک براي خاموش کردن انتقاد در رسانه ها کاربرد داشته است و انتظار مي رود رسانه نيز آن را بپذيرد و با آن همگام شود. البته نمي توان ادعا کرد تمام بحران ها رسانه اي هستند، اما بسياري از آنها از طريق رسانه ها ايجاد مي شوند.
به طور کلي کارکرد امنيتي رسانه ها در جامعه کنوني، اهميت غيرقابل انکار يافته و شرايط خاص ملي، منطقه اي و جهاني و پيچيدگي اوضاع سياسي، بر اهميت اين کارکرد افزوده است. رسانه ها، به دليل وابستگي هاي ايدئولوژيک و حزبي خود از زواياي فکري مختلفي به تحولات جامعه مي نگرند و در انعکاس و برجسته سازي اين تحولات و رويدادها، به شيوه هاي مختلف عمل مي کنند. در اين مقاله، به تهديدهاي رسانه اي (البته با تاکيد بر رسانه هاي غرب) و بحران هاي حاصل از آن و نحوه مديريت اين بحران ها پرداخته شده است
.

 
كليد واژه: افکار عمومي، بحران، بحران و امنيت، جنگ رسانه اي، رسانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها