0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:31 PM

 3 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) زمستان 1387; 15(56):47-68.
 
اصول اخلاق حرفه اي خبرنگاران و رسانه هاي ارتباط جمعي در مديريت بحران (زلزله)
 
خجسته باقرزاده حسن,احمدي ظهير
 
 
 

در مقاله حاضر پس از بيان مقدمه اي درباره وضعيت بحراني و شاخص هاي آن به نقش و وظايف رسانه هاي ارتباط جمعي در مديريت هر چه بهتر بحران ها در سه مرحله؛ پيش از وقوع، هنگام وقوع و پس از وقوع بحران، پرداخته شده است . از آنجا که محور اصلي اين مقاله، اصول اخلاق حرفه اي رسانه هاي ارتباط جمعي در وضعيت بحراني است، ابتدا با ارايه تعاريف گوناگون از اخلاق و اصول اخلاقي، هدف و ضرورت تدوين اصول اخلاق حرفه اي، بيان و در ادامه به اخلاق رسانه اي و مفاد مهم اصول بين المللي اخلاق حرفه اي خبرنگاران و روزنامه نگاران، اشاره شده است. با توجه به هم سنخ بودن حرفه خبرنگاري و روزنامه نگاري، اصول اخلاق حرفه اي آنها و نکات ويژه در هنگام فاجعه (در داخل منطقه بحران زده و خارج از آن) به ساير رسانه ها، ازجمله راديو قابل تعميم است. در اين مقاله به دليل نقش ويژه راديو در مديريت بحران هاي طبيعي، از جمله زلزله، راديو به عنوان رسانه برتر مديريت بحران، معرفي شده است.

 
كليد واژه: اصول اخلاق حرفه اي، خبرنگاران، راديو، رسانه هاي ارتباط جمعي، مديريت بحران
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها