0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:31 PM

 4 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) زمستان 1387; 15(56):69-93.
 
رسانه و بحران در عصر فراواقعيت (با تاکيد بر بحران هويت)
 
تاجيك محمدرضا*
 
* دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

رسانه ها مي توانند با بهره جستن از نمادها و واژه ها، به پديده ها و حوادث و رفتارها و کردارها، محتوا و معناي خاص خود را اعطا کنند و از رهگذر انتقال اين معني و محتوا، بر فرد مصرف کننده تاثيري ژرف بگذارند و او را از گزند بحران هاي هويتي، فرهنگي، معرفتي، ارزشي، سياسي و اجتماعي برهانند يا در معرض و مسير چنين بحراني هايي قرار دهند. به بيان ديگر، رسانه ها مي توانند بازي بالقوه پايان ناپذيري از نشانه ها را پايه گذاري کنند که نظم جامعه و احساس آرامش و ثبات رواني، شخصيتي و هويتي افراد را تقويت يا تضعيف کند.
در نوشتار حاضر، دوگانگي چهره و نقش رسانه ها (در جهان اطلاعاتي ـ ارتباطاتي امروز و نيز، در جامعه متحول امروز ايراني و در عرصه بحران هويت)، مورد تامل و تعمق بيشتر قرار گرفته است و با پيشنهاد رهيافت ها و راهبردهايي، اين امکان ملي و فراملي بي بديل (رسانه) در مسير تدبير بحران هاي متوالي و وضعي خود (در عرصه ها و ساحت هاي گوناگون) قرار گرفته است
.

 
كليد واژه: انگاره سازي، بحران، بحران هويت، جهان وانموده، رسانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها