پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 1:38 PM
5 : علوم انساني الزهرا تابستان 1384; 15(54 (ویژه نامه ادبیات و زبان های خارجی)):85-109. |
مطالعه مقايسه اي بين دو روش بازخورد در مهارت نوشتاري فراگيران زبان خارجي در ايران |
مفتون پرويز,زارع اكباتاني عليرضا |
تحقيق حاضر به مقايسه عملکرد نوشتاري فراگيران ايراني زبان خارجي در حالي که دو روش بازخورد يعني: بازخورد با صداي ضبط شده (ATF) و کمترين نشانه گذاري (MM) را دريافت مي کردند، مي پردازد. 84 شرکت کننده مرد از ميان 136 فراگير زير متوسط مهارت يادگيري زبان، که خود توسط موسسه کيش انتخاب شده بودند. در اين تحقيق حضور داشتند. کلاس هاي مورد بررسي به صورت تصادفي به دو گروه تقسيم شدند: گروه دريافت کننده ATF و گروه دريافت کننده MM که هر گروه شامل 42 نفرد افراد واجد شرايط مي باشند که مجددا توسط يک آزمون همسان سازي، براي يکسان بودن افراد مورد بررسي قرار گرفته اند. در طول مدت اين تحقيق 36 جلسه شرکت کنندگان موظف بودن تا پاراگراف هاي توصيفي 150 کلمه اي در مورد هشت موضوع ر ا نگارش کنند. يکي از گروه ها در متن شان بازخورد ATF و ديگر گروه بازخورد MM دريافت کردند. دو آزمون براي مقايسه عملکرد نوشتاري گروه ها استفاده شد: يکي «پيش آزمون » که قبل از انجام آزمايش برگزار شد و ديگري « پس آزمون» که بعد از آزمايش انجام پذيرفت که هر کدام شامل نوشتن پاراگراف هاي 150 کلمه اي سر کلاس در حد فاصل زماني 40 دقيقه اي بود. تحليل داده ها و حساب آماري نشان داد که: الف، گروه دريافت کننده ATF در پس آزمون بهتر عمل کردند. ب. گروه دريافت کننده MM در پس آزمون هيچ نوع پيشرفت نسبت به پيش آزمون نشان ندادند. ج. گروه دريافت کننده ATF در پس آزمون بهتر از گروه دريافت کننده MM عمل کردند. |
كليد واژه: نشانه گذاري تحليلي، بازخورد با ضبط صوت، نشانه گذاري كليتي، كمترين نشانه گذاري، چند مصحح، نگارش |
نسخه قابل چاپ |