پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 6:10 PM
3 : پژوهش زبان هاي خارجي پاييز 1385; -(33):37-48. |
تحليل آزمون هاي ارزشيابي پيشرفت ياد گيري بر پايه آزمون هاي الكترونيكي سايت Passwort Deutsch |
حقاني نادر* |
* دانشکده زبان هاي خارجي، دانشگاه تهران، ايران |
آزمون هاي ارزشيابي پيشرفت ياد گيري، فعاليتي هدفمند و ابزاري مهم براي ارزشيابي دانش و مهارت هاي زباني در برنامه ريزي درسي آموزش زبان به شمار مي روند. اين آزمون ها كه با هدف تعيين ميزان پيشرفت و يا پس رفت زبان آموزان در يادگيري مطالب درسي و نيز با تشخيص مشكلات احتمالي در فرايند يادگيري، طراحي و اجرا مي شوند، متناسب با اهداف يادگيري و شيوه هاي آموزش زبان از تنوع برخوردارند. مقاله حاضر ضمن بررسي اهداف و كاركرد آزمون هاي ارزشيابي پيشرفت يادگيري در بستر آموزشي متعارف و نيز معيارهاي كلي در طراحي آنها، استفاده از اين آزمون ها را در بستر اينترنت، با تحليل سايت آموزش زبان آلماني «passwort Deutsch» مورد تحليل قرار مي دهد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |