0

بانک مقالات رشته کودکان استثنایی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  2:08 PM

1 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي زمستان 1385; 6(4 (پياپي 22)):839-854.
 
رابطه يکپارچگي بينايي- حرکتي با دست نويسي در دانش آموزان کم توان ذهني
 
هداوندخاني فاطمه*,بهرامي هادي,بهنيا فاطمه,فرهبد مژگان,صالحي مسعود
 
 
 

هدف: هدف از اين پژوهش بررسي ارتباط دست نويسي با يکپارچگي بينايي- حرکتي در دانش آموزان کم توان ذهني است.
روش: در اين پژوهش که از نوع مطالعات همبستگي است، از 157 دانش آموز کم توان ذهني دختر و پسر که در سال تحصيلي 85-1384 در پايه هاي اول تا پنجم مدارس استثنايي شهر ري مشغول به تحصيل بودند 126 دانش آموز کم توان ذهني (53 دختر و 73 پسر) در دامنه سني 9 تا 19 سال شرکت کردند. براي همه دانش آموزان چک ليست دست نويسي محقق ساخته و نيز آزمون يکپارچگي بينايي- حرکتي بيري اجرا شد.
يافته ها: آزمون همبستگي پيرسون نشان داد که يکپارچگي بينايي- حرکتي با دست نويسي (
r=0.472 و  p<0.0001رابطه مثبت) دارد. شايع ترين مشکل دست نويسي در دانش آموزان کم توان ذهني جدا نويسي با 82 درصد و کم اهميت ترين مشکل دست نويسي آنان، فاصله گذاري بين کلمات و حروف با 34.9 درصد بود.
نتيجه گيري: نتايج اين تحقق نشان مي دهد که به دليل وجود رابطه بين يکپارچگي بينايي- حرکتي و دست نويسي در موارد ايجاد مشکلات دست نويسي در دانش آموزان کم توان ذهني، متخصصان مي توانند به ارزيابي يکپارچگي بينايي- حرکتي بپردازند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها