0

بانک مقالات حسابداری و حسابرسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات حسابداری و حسابرسی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  11:20 AM

 7 : بررسيهاي حسابداري و حسابرسي تابستان 1389; 17(60):109-120.
 
رابطه سرمايه فکري (انساني، مشتري و ساختاري) و عملکرد صنعت بيمه (از ديدگاه مديران)
 
مجتهدزاده ويدا*,علوي طبري سيدحسين,مهدي زاده مهرناز
 
* دانشگاه الزهرا (س)، ايران
 
 

در دو دهه اخير، مديريت عملکرد سازماني به يکي از موضوع هاي مورد توجه و جذاب تبديل شده است. بسياري از دانشمندان و متخصصان حوزه مديريت بر اين باورند که کارکنان، مبنا و ريشه اصلي بهبود کيفيت و بهره وري هستند و بايد نيروي انساني را مبناي اصلي فرآيند افزايش کارايي و بهره وري و نوعي سرمايه به حساب آورد. نيروي انساني با کيفيت و دانش مدار مهم ترين مزيت رقابتي سازمان و کمياب ترين منبع در اقتصاد دانش محور امروز است. اين پ‍ژوهش به بررسي رابطه سرمايه فکري (و اجزاي آن) و عملکرد صنعت بيمه از ديدگاه مديران مي پردازد. نتايج نشان مي دهد، سرمايه هاي فکري، انساني، مشتري (رابطه اي) و ساختاري در بررسي جداگانه و مستقل از يکديگر، با عملکرد رابطه معنادار دارند، درحالي که در بررسي همزمان صرفا رابطه سرمايه ساختاري و انساني با عملکرد معنادار است.

 
كليد واژه: سرمايه فکري، انساني، مشتري و ساختاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها