0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
سه شنبه 26 اردیبهشت 1391  8:41 AM

 5 : نامه علوم اجتماعي شهريور 1383; 11(3 (پياپي 23)):93-115.
 
اقناع، غايت ارتباطات
 
ساروخاني باقر*
 
* دانشكده علوم اجتماعي، دانشگاه تهران
 
 

اقناع غايت هر ارتباط، اعم از انساني يا رسانه اي است. دستگاه هاي عظيم رسانه اي گرفته و هزينه هاي بسيار صرف مي‌شود و در پايان نتيجه نهايي با ميزان اثر گذاري بر برخي مخاطبان سنجيده مي‌شود و آن گاه كه اين فرآيند در حد اعلي تحقق مي پذيرد، گفته مي شود، اقناع صورت يافته است.
اقناع در زمره آثار زيرپوستي در حوزه ارتباطات است. كه وراي ظواهر قدرت و يا حتي اقتدار صورت مي گيرد. مخاطبان، چنان چه به اقناع رسند، انگيزه هاي دروني مي يابند و خود رسولان انديشه يا هر پيام ارتباطي خواهند شد.
در اين نوشته كوشش مي‌شود تا اقناع و حدود آن شناخته شود، نظريه هاي موجود در اين زمينه بررسي مراحل تحقق اقناع شناخته شده و نقد شوند و در نهايت شرايط اساسي تحقق اقناع باز شناخته شوند.

 
كليد واژه: عقايد قالبي، نظريه تكمله، همدلي، اقتصاد توجه، غيبت ذهني، سرمايه ارتباطي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها