پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 8:41 AM
5 : نامه علوم اجتماعي شهريور 1383; 11(3 (پياپي 23)):93-115. |
اقناع، غايت ارتباطات |
ساروخاني باقر* |
* دانشكده علوم اجتماعي، دانشگاه تهران |
اقناع غايت هر ارتباط، اعم از انساني يا رسانه اي است. دستگاه هاي عظيم رسانه اي گرفته و هزينه هاي بسيار صرف ميشود و در پايان نتيجه نهايي با ميزان اثر گذاري بر برخي مخاطبان سنجيده ميشود و آن گاه كه اين فرآيند در حد اعلي تحقق مي پذيرد، گفته مي شود، اقناع صورت يافته است. |
كليد واژه: عقايد قالبي، نظريه تكمله، همدلي، اقتصاد توجه، غيبت ذهني، سرمايه ارتباطي |
نسخه قابل چاپ |