0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391  9:40 AM

 3 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز تابستان 1384; 22(2 (پیاپی 43) (ویژه نامه حسابداری)):31-44.
 
عامل هاي موثر بر لزوم استفاده از روش هزينه يابي بر مبناي هدف و مهندسي ارزش در صنعت خودروسازي
 
اعتمادي حسين,زارعي غلام رضا
 
 
 

هزينه يابي بر مبناي هدف، به عنوان يک ابزار اساسي و کارآمد مديريت، جهت مديريت هزينه و کاهش بهاي تمام شده محصولات، رويکردي همه سويه را به مرحله طراحي محصول دارد. در اين شيوه، بر اساس تحقيقات بازار، قيمت فروش محصولات، پيش از شروع فرآيندهاي توليدي پيش بيني؛ سپس سعي مي شود، محصولي با بهاي تمام شده از پيش تعيين شده، طراحي و توليد گردد؛ تا بتواند سود مورد نظر مديريت را تامين کند و در عين حال، از کيفيت مطلوب و شرايط رقابتي برخوردار باشد؛ به گونه اي که رضايت مشتري به شيوه اي شايسته جلب شود.
اجراي فرآيند هزينه يابي بر مبناي هدف، تحت تاثير عوامل و شرايط محيطي است؛ تا جايي که اين شرايط، تعيين مي کنند، آيا زمينه هاي کافي، براي اجراي اين شيوه وجود دارد يا خير؟ يا به عبارتي ضرورت استفاده از آن احساس مي شود يا خير؟ و در صورتي که بخواهيم از اين شيوه، استفاده کنيم، شرايط محيطي و بستر مناسب براي اجراي آن وجود داد يا خير؟ شناسايي شرايط محيطي و الزامات به کارگيري يک شيوه از اين حيث مي تواند داراي اهميت باشد؛ زيرا در صورت به کارگيري يک شيوه، بدون آشنايي با کارکردها و مزاياي آن و عدم شناسايي عوامل مثبت و منفي موثر بر اجراي آن، از سويي مي تواند به هدر رفتن منابع مادي و انساني هنگفت و قابل توجه، منجر شود، از سوي ديگر، منطقي بودن و علت استفاده از يک شيوه را نيز زير سوال مي برد.

 
كليد واژه: مديريت هزينه، هزينه يابي بر مبناي هدف، بهاي تمام شده بر مبناي هدف، قيمت فروش بر مبناي هدف
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها