پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 9:32 AM
16 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز زمستان 1384; 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):179-188. |
هنجاريابي مقياس اضطراب آشكار كودكان (RCMAS) براي دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي در شيراز |
تقوي سيدمحمدرضا* |
* بخش روانشناسی بالینی، دانشگاه شیراز |
هدف از مطالعه حاضر هنجاريابي مقياس تجديدنظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS) بر روي دانش آموزان شيرازي به تفکيک جنس و سال تحصيلي است. همچنين مقايسه ميزان اضطراب بين دو جنس و بين دانش آموزان در سال هاي مختلف تحصيلي مي باشد. براي اين منظور 1471 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي در شيراز شرکت نمودند. در پژوهش حاضر جداول هنجاري ميزان اضطراب براي دانش آموزان به تفکيک جنس و پايه تحصيلي ارايه شده است. نتياج مطالعه حاضر نشان داد که دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر اضطراب بيشتري را تجربه مي کنند. در ارتباط با تفاوت ميزان اضطراب در پايه هاي تحصيلي مختلف پژوهش حاضر نشان داد که ميزان اضطراب دانش آموزان کلاس پنجم ابتدايي از ميزان اضطراب دانش آموزان کلاس هاي دوم و سوم راهنمايي کمتر ميباشد. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |