0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391  9:30 AM

 8 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز زمستان 1384; 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):82-93.
 
تاثير آموزش فراشناختي خواندن با روش يادگيري مشاركتي (CIRC) بر ميزان درك مطلب كودكان ديرآموز
 
جباري سوسن*
 
* بخش کودکان استثنایی، دانشگاه شیراز
 
 

هدف از پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزش فراشناختي، با روش يادگيري مشارکتي (CIRC)، بر ميزان درک مطلب کودکان ديرآموز مي باشد. به اين منظور، 40 دانش آموز دختر ديرآموز، از مدرسه ديرآموز انتخاب و به شيوه تصادفي به دو گروه 20 نفره آزمايش و کنترل تقسيم شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر، 4 آزمون درک مطلب بود و با توجه به سن و رشد ذهني و هماهنگ با محتواي کتاب درسي فارسي و علوم، تهيه شد و اعتباريابي محتوايي شد. پيش آزمون و پس آزمون براي هر دو گروه اجرا شد. نشست هاي آموزشي به مدت 3 ماه، هر هفته 8 ساعت، براي دانش آموزان گروه آزمايشي اجرا شد و گروه کنترل، برنامه عادي خواندن فارسي و علوم را داشتند و پس از 3 ماه، از نشست هاي آموزشي از هر دو گروه، پس آزمون خواندن و درک مطلب و علوم به عمل آمد. يافته ها نشان مي دهد که تفاوت معني داري ميان نمره پيش آزمون درک مطلب و پس آزمون در گروه آزمايش وجود دارد. نتايج تحقيق حاضر دال بر موثر بودن روش يادگيري مشارکي (CIRC) مي باشد و يافته هاي پژوهش حاضر، بيانگر آن است که دانش آموزان ديرآموز، از چنين روش هايي سود مي برند و اين روش ها در آموزش و بهبود درک مطلب آنان سودمند مي باشد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها