0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  2:51 PM

 7 : رفاه اجتماعي زمستان 1384; 5(19 (مسایل کودکان و نوجوانان ایران)):125-140.
 
راهبردهاي مداري نوجوانان تهراني در وضعيت هاي مختلف هويتي
 
غرايي بنفشه*,عاطف وحيد محمدكاظم,دژكام محمود,محموديان مهرداد
 
* دانشگاه علوم پزشکي ايران، انستيتو روان پزشکي تهران
 
 

طرح بحث: هدف از اين پژوهش بررسي راهبردهاي مداراي نوجوانان تهراني در وضعيت هاي مختلف هويتي بر اساس نظريه مارسيا (Marcia) مي باشد.
روش تحقيق: 467 نوجوان تهراني (235 دختر و 232 پسر) از چهار منطقه آموزش و پرورش تهران در مقاطع سوم نظري و پيش دانشگاهي به طور خوشه اي انتخاب گرديده و پرسش نامه فرايند هويت ايگو و مقياس مداراي نوجوانان توسط کليه شرکت کنندگان تکميل گرديد.
يافته ها: يافته هاي اين پژوهش نشان داد که تفاوت معنا داري بين بعضي از ساز و کارهاي مداري مورد استفاده نوجوانان در وضعيت هاي مختلف هويتي وجود دارد.
نتيجه: براساس نتايح اين پژوهش مي توان سازوکارهاي مداراي مورد استفاده نوجوانان در هر يک از وضعيت هاي هويتي، را تعيين کرد و مي توان با برنامه ريزي آموزش مهارت هاي مدارا با تاکيد بر مهارت هاي اختصاصي مورد استفاده در هر يک از وضعيت هاي هويتي به نوجوانان جهت رسيدن به وضعيت اکتساب و در نهايت حل بحران هويت کمک کرد.

 
كليد واژه: راهبردهاي مدارا، نوجوانان تهراني، وضعيت هاي هويتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها