پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 8:58 AM
5 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1388; 10(1):83-100. |
بررسي عوامل موثر بر تجارب پژوهشي دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد بهشتي |
يمني دوزي سرخابي محمد,امين مظفري فاروق |
هدف اصلي اين پژوهش، شناسايي عامل هايي است كه بتواند تجارب پژوهشي دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد بهشتي را مشخص نمايد. جامعه آماري اين مطالعه تعداد 85 دانشجوي تحصيلات تكميلي است كه از تاريخ 1/9/1382 الي 1/5/1383 موفق به دفاع از پايان نامه خود شده اند. پرسشنامه PREQ ابزار گردآوري داده ها است. عامل هاي استخراجي براي برسي تجارب پژوهشي دانشجويان عبارتند از: سرپرستي؛ مهارت ادراكي؛ مهارت عملي؛ جو دانشكده؛ آزمون پايان نامه. اين پنج عامل در مجموع 46/64 درصد از واريانس تجارب پژوهشي دانشجويان را تبيين نموده است. در بين اين پنج عامل، عامل جو دانشكده با ميانگين 26/2 از مقياس 5 و عامل مهارت عملي با ميانگين 78/3 از مقياس 5 به ترتيب پايين ترين و بالاترين ميزان را در دانشگاه داشته اند. |
كليد واژه: ارزيابي در آموزش عالي، تجارب پژوهشي دانشجويان، كيفيت آموزش عالي، تحصيلات تكميلي |
نسخه قابل چاپ |