0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  6:48 PM

 3 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي زمستان 1385; 13(4(ويژه نامه علوم تربيتي)):57-78.
 
بررسي و تحليل سطوح حيطه شناختي و شاخصهاي روان سنجي امتحان نهايي دروس عربي، حسابان و زيست شناسي دانش آموزان دختر پايه سوم متوسطه در سه منطقه متفاوت اقتصادي - اجتماعي استان خوزستان
 
سپاسي حسين*
 
* دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه شهيد چمران اهواز
 
 

هدف عمده اين پژوهش بررسي سطوح شناختي و شاخصهاي رون سنجي سوالات امتحان نهايي دروس عربي، حسابان و زيست شناسي در مناطق برخوردار، نيمه برخوردار و غير برخوردار و کل استان خوزستان بود. تعداد 1000 برگ امتحاني از هر جامعه به طور تصادفي نمونه هاي پژوهش بود. نتايج نشان داد که ويژگيهاي روان سنجي سوالات امتحانات دروس در مقايسه با ملاکهاي پيشنهادي قابل قبول بود. ضرايب تميز اکثر سوالات امتحاني دروس مذکور بين دو گروه از دانش آموزان قوي و ضعيف در سطح احتمال P<0.05 تفاوت گذاشتند. ضرايب پايايي نشان داد که امتحانات از دقت و ثبات کافي برخوردار بودند. اعتبار محتوايي امتحانات حاکي از آن بود که طراحان سوالات توانسته بودند بين اهداف و محتواي دروس توازن مطلوبي برقرار کنند.

 
كليد واژه: حيطه شناختي، ضريب دشواري، ضريب تميز، پايايي و اعتبار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها