0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  6:44 PM

 4 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي پاييز 1386; 14(3 (ويژه نامه علوم تربيتي)):63-96.
 
بررسي تاثير برنامه درسي تجربه شده بر رضايت دانشجويان ورودي مهندسي و علوم پايه دانشگاه شيراز - پيشنهاد مدل توضيحي برنامه درسي
 
محمدي مهدي*
 
* دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه شيراز
 
 

در ساليان اخير تلاش هاي فراواني براي تعيين عوامل موثر بر رضايت دانشجويان صورت گرفته است. يكي از مهمترين اين عوامل، برنامه درسي تجربه شده توسط دانشجو مي باشد. اين تحقيق در تلاش بود تا نقش برنامه درسي تجربه شده را در رضايت دانشجويان مهندسي و علوم پايه را به منظور پيشنهاد مدل بهينه برنامه درسي بررسي نمايد. بدين منظور 388 نفر از دانشجويان ورودي رشته هاي مهندسي و علوم پايه دانشگاه شيراز به عنوان نمونه انتخاب شدند و داده هاي جمع آوري شده با استفاده از نرم افزارهاي Spss و Lisrel و با روش تحليل مسير مورد تحليل قرار گرفتند. نتايج نشان داد كه: -1 برنامه درسي تجربه شده واسطه معني داري براي رضايت دانشجويان سال اول بود. -2 همه متغيرهاي برنامه درسي تجربه شده واسطه معني داري براي رضايت دانشجويان سال اول بودند. در پايان بر اساس نتايج به دست آمده مدلي از ارزيابي برنامه ريزي درسي ارايه شد و محدوديت ها و پيشنهادهاي تحقيق ارايه شدند.

 
كليد واژه: رضايت دانشجو، برنامه درسي تجربه شده، تئوري هاي رشد فرد - محيط
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها