0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  6:42 PM

 6 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي بهار 1387; 15(1 (ويژه نامه روان شناسي)):121-136.
 
بررسي تاثير آموزش ابراز وجود بر اكتساب سرويس واليبال، اضطراب اجتماعي و ابراز وجود دانش آموزان هنرستان هاي پسرانه شهرستان اهواز
 
ضرغامي مهدي,نيسي عبدالكاظم,اكبري پور روح اله
 
 
 

هدف از اين پژوهش بررسي تاثير آموزش ابراز وجود بر اضطراب اجتماعي، اكتساب سرويس چكشي واليبال و ابراز وجود در دانش آموزان هنرستاني مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق دانش آموزان پسر هنرستان هاي فني نواحي چهارگانه شهرستان اهواز مي باشند. از بين 300 نفر نمونه اوليه كه به صورت تصادفي چند مرحله اي گزينش شده بودند، 60 نفر كه ابراز وجود كمتري داشتند، انتخاب شدند و در چهار گروه 15 نفري گمارده شدند. گروه 1 (گروهي كه هم ابراز وجود و هم سرويس چكشي واليبال را فرا گرفتند)، گروه 2 (گروهي كه فقط سرويس چكشي واليبال را فرا گرفتند)، گروه 3 (گروهي كه فقط ابراز وجود را فرا گرفتند)، گروه 4 (گروهي كه هيچ گونه آموزشي را فرا نگرفتند). ابزارهاي مورد استفاده عبارتند از: مقياس خودگزارشي مداد كاغذي ابراز وجود  (ASRI)، مقياس اضطراب اجتماعي با دو خرده مقياس، اجتناب و پريشاني اجتماعي (SAD) و ترس از ارزيابي منفي (FNE) و آزمون سرويس واليبال ايفرد. طرح پژوهش آزمايشي با پيش آزمون پس آزمون مي باشد. نتايج تحليل فرضيه ها با استفاده از روش آماري تحليل واريانس نشان داد كه آموزش ابراز وجود باعث افزايش ابراز وجود، اكتساب سرويس چكشي واليبال و كاهش اضطراب اجتماعي مي شود. نتايج اين پژوهش موثر بودن آموزش ابراز وجود را در افزايش جسارت ورزي، اكتساب سرويس چكشي واليبال و كاهش اضطراب اجتماعي نشان مي دهد.

 
كليد واژه: آموزش ابراز وجود،‌ سرويكس چكشي واليبال، ابراز وجود، اضطراب اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها