پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 3:25 PM
2 : فصلنامه تعليم و تربيت بهار 1384; 21(1 (مسلسل 81)):39-88. |
بررسي نتايج مطالعه بين المللي پيشرفت سواد خواندن پرلز 2001PIRLS |
كريمي عبدالعظيم* |
مطالعه بين المللي پيشرفت سواد خواندن (PIRLS) مطالعه اي تطبيقي در زمينه "مهارت خواندن" كودكان است كه توسط انجمن بين المللي ارزيابي پيشرفت تحصيلي (IEA) انجام شده است. در اين مطالعه، سي و پنج كشور شركت كننده ميزان سواد خواندن را در دانش آموزان دو پايه بالاتر كه بيشترين تعداد 9 ساله را در ميان خود دارند، مورد ارزيابي قرار دادند. اين سن در بيشتر كشورها دانش آموزان پايه چهارم را در بر مي گيرد (در ايران نيز پايه چهارم مورد ارزيابي قرار گرفت). مطالعه پرلز 2001 اطلاعاتي تطبيقي را درباره سواد خواندن در ميان دانش آموزان پايه چهارم ارايه مي دهد. همچنين به مطالعه عوامل مختلفي كه با يادگيري سواد خواندن در دانش آموزان مرتبط است، مي پردازد. يافته هاي اين مطالعه نشان مي دهد كه: |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |