پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 11:24 PM
3 : دانشور رفتار شهریور 1383; 11(6 (ویژه مقالات علوم تربیتی2 )):29-42. |
ترجيحات يادگيري دانشجويان در درس زبان انگليسي |
خادمي ابوالفضل* |
* دانشگاه شاهد |
شناخت ترجيحات يادگيري دانشجويان در درس زبان انگليسي، به ويژه از سوي اساتيد مربوط، و نزديك كردن آموزش به اين ترجيحات، مي تواند بازده بيش تر يادگيري را سبب شود. بر اين اساس، تحقيق حاضر هدف اساسي خود را مطالعه ترجيحات يادگيري دانشجويان و اساتيد درس زبان انگليسي قرار داده است. بدين خاطر، ترجيحات يادگيري 215 دانشجوي ورودي دانشگاه شاهد، و نيز نظر 21 استاد درس زبان انگليسي در اين باره مورد بررسي قرار گرفته است. اطلاعات به دست آمده به منظور مقايسه ترجيحات مورد اشاره دانشجويان و اساتيد مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد كه در برخي موارد بين دو نظرهماهنگي و در برخي موارد ناهماهنگي وجود دارد. به عنوان نمونه، درمورد الگوي كارگروهي در كلاس، اختصاص وقت به انجام تكاليف، و روش يادگيري لغات جديد، در بين دو گروه هماهنگي وجود داشت، اما در مورد سبك ها و روش يادگيري، رسانه هاي مورد علاقه دانشجويان، فعاليت هاي كلاسي و نحوه ارزشيابي، تفاوت هاي معناداري بين دو گروه مشاهده شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |