0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  11:24 PM

 3 : دانشور رفتار شهریور 1383; 11(6 (ویژه مقالات علوم تربیتی2 )):29-42.
 
ترجيحات يادگيري دانشجويان در درس زبان انگليسي
 
خادمي ابوالفضل*
 
* دانشگاه شاهد
 
 

شناخت ترجيحات يادگيري دانشجويان در درس زبان انگليسي، به ويژه از سوي اساتيد مربوط، و نزديك كردن آموزش به اين ترجيحات، مي تواند بازده بيش تر يادگيري را سبب شود. بر اين اساس، تحقيق حاضر هدف اساسي خود را مطالعه ترجيحات يادگيري دانشجويان و اساتيد درس زبان انگليسي قرار داده است. بدين خاطر، ترجيحات يادگيري 215 دانشجوي ورودي دانشگاه شاهد، و نيز نظر 21 استاد درس زبان انگليسي در اين باره مورد بررسي قرار گرفته است. اطلاعات به دست آمده به منظور مقايسه ترجيحات مورد اشاره دانشجويان و اساتيد مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد كه در برخي موارد بين دو نظرهماهنگي و در برخي موارد ناهماهنگي وجود دارد. به عنوان نمونه، درمورد الگوي كارگروهي در كلاس، اختصاص وقت به انجام تكاليف، و روش يادگيري لغات جديد، در بين دو گروه هماهنگي وجود داشت، اما در مورد سبك ها و روش يادگيري، رسانه هاي مورد علاقه دانشجويان، فعاليت هاي كلاسي و نحوه ارزشيابي، تفاوت هاي معناداري بين دو گروه مشاهده شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها