0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  11:22 PM

 6 : دانشور رفتار دی 1383; 11(8 (ویژه مقالات مدیریت 3)):65-77.
 
طراحي مدل تجربه سازماني مديران و تبيين عناصر اصلي آن
 
الهي شعبان,آذر عادل,رجب زاده قطري علي
 
 
 

در اين پژوهش، تجربه سازماني و تحليل مولفه هاي فرايند کسب تجربه مورد مطالعه و بررسي قرارگرفته است. در يک نگاه ابتدايي، تجربه يک واژه بدهي به نظر مي رسد، ولي در کاربرد، پيچيدگي هاي بسيار زيادي دارد. کسب تجربه، و تحليل و استفاده از نتايج آن، کاربرد بسيار مهمي درموضوعات مديريت نوين از جمله مديريت دانش دارد. علاوه بر آن، موضوع يادگيري و سازمان هاي يادگيري در بسياري از موارد متکي به موضوع تجربه هستند. اين مقاله بر فرايند تجربه در سازمان ها (تجربه مديران) متمرکز شده است. در ابتدا، پيشينه تحقيق در رابطه با موضوع تجربه مورد بررسي قرار گرفته و مولفه هاي اصلي تجربه بررسي تحليلي اين متون به دست آمده اند. در بررسي پيشينه پژوهش، نظر صاحبنظران مختلف در خصوص تجربه مطالعه شده و به نتيجه آن به دست آمدن اين مولفه ها و فرايند کلي براي کسب تجربه است که در قالب يک مدل مفهومي ارايه شده است.
با توجه به شرايط کشور، اين مدل و مولفه هاي اصلي آن مورد بررسي قرارگرفته و آزمون شده اند. بررسي مدل و مولفه هاي مذکور با طراحي يک پرسشنامه نظر سنجي بسته با طيف ليکرت که با استناد به کسب نظر خبرگان طراحي شده، صورت گرفته و نتايج آزمون هاي استنباطي و توصيفي براي ارائه مولفه هاي اصلي و مدل فرايندي تجربه ارائه شده اند. نتيجه نهايي ارائه اين مدل با مراحل وقوع يک رخداد، کسب موضوع، تحليل و بررسي، نتيجه گيري و استفاده در خصوص تجارب مديريتي در سازمان هاي ايران بوده است
.

 
كليد واژه: تجربه، دانش، تجارب مديران، يادگيري سازماني، حافظه سازماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها