0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  10:39 PM

 2 : دانشور رفتار شهريور 1385; 13(18 (ويژه مقالات علوم تربيتي 6)):21-32.
 
تاثير برخورد مناسب معلم بر سبک هاي مقابله اي بدرفتاري و ضد اقتدار دانش آموزان مقطع ابتدايي
 
كريمي بهروز,فتحي آزاد اسكندر
 
 
 پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير برخورد مناسب معلم بر سبک مقابله اي بدرفتاري (A) و ضد اقتدار (B) دانش آموزان در پايه چهارم و پنجم ابتدايي ناحيه 3 تبريز انجام يافته است. در اين پژوهش 28 نفر از دانش آموزاني که داراي سبک هاي مقابله اي B و A بودند با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي انتخاب گرديدند. از آزمون شناسايي سبک هاي مقابله اي B و A براي تعيين دانش آموزان داراي سبک مقابله اي مزبور و از آزمون ريون کودکان به منظور سنجش هوش اين دانش آموزان استفاده گرديد. هدف استفاده از آزمون ريون، کنترل متغير هوش در دانش آموزان مذکور بود.
نتايج حاصل نشان دادند که: برخورد مناسب معلم به طور معنا دار مي تواند بدرفتاري (سبک
A) و رفتار هاي ضد اقتدار (سبک B) دانش آموزان را در کلاس درس کاهش دهد. بنابراين، برخورد مطلوب معلم در کلاس از عوامل بسيار مهم و تعيين کننده در چگونگي رفتار کلاسي دانش آموزان است. بر مبناي يافته هاي اين تحقيق، پيشنهاد هايي براي معلمان و دست اندرکاران ارايه شده است.
 
كليد واژه: رفتار مناسب معلم، سبک مقابله اي A، سبک مقابله اي B، پرخاشگري و ضد اقتدار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها