پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:39 PM
7 : دانشور رفتار آبان 1385; 13(19 (ويژه مقالات روان شناسي 7)):75-84. |
بررسي کارايي بازي درماني رفتاري شناختي روي پرخاشگري کودکان مبتلا به اختلال سلوک |
قادري نيلوفر,اصغري مقدم محمدعلي,شعيري محمدرضا |
در اين پژوهش، کارايي بازي درماني رفتاري شناختي روي پرخاشگري کودکان پسر 8-11 ساله مبتلا به اختلال سلوک، ساکن در مراکز بهزيستي شهر تهران مورد بررسي قرار گرفت. نمونه اين پژوهش 24 نفر بود که از ميان 75 کودک ساکن 3 مرکز بهزيستي، پس از تکميل پرسشنامه CSI- 4 توسط مربيان انتخاب و در دو گروه آزمايشي و کنترل جايگزين شدند. سپس چک ليست پرخاشگري توسط مربيان در هر دو گروه تکميل شد و جلسات بازي درماني رفتاري شناختي به مدت 5 هفته و در 10 جلسه روي گروه آزمايشي توسط درمانگر و دو کمک درمانگر که از کودکان نرمال ساکن همان مراکز بودند انجام گرفت. پس از اتمام جلسات درمان، دوباره چک ليست پرخاشگري در هر دو گروه کنترل و آزمايشي توسط همان مربيان تکميل شد و نتايج توسط آزمون t براي گروه هاي مستقل مورد مقايسه قرار گرفت. نتايج نشان داد که تفاوت معناداري بين دو گروه در تفاضل نمرات پيش آزمون - پس آزمون پرخاشگري به نفع گروه آزمايشي وجود دارد. |
كليد واژه: بازي درماني رفتاري شناختي، اختلال سلوک، پرخاشگري، کودک |
نسخه قابل چاپ |