پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:39 PM
5 : دانشور رفتار آبان 1385; 13(19 (ويژه مقالات روان شناسي 7)):53-64. |
بررسي رابطه ساخت ارزشي خانواده با حرمت خود دانش آموزان |
جان بزرگي مسعود,نوري ناهيد,مستخدمين حسيني خيرالنسا |
نظام ارزشي و حرمت خود، دو مولفه اساسي سلامت رواني و اجتماعي به حساب مي آيند. ترجيحات ارزشي گاهي تعيين کننده مسير زندگي هستند و با اثرگذاري بر سبک تربيت، رفتار و شخصيت فرزندان را تحت تاثير قرار مي دهد. در اين پژوهش، فرض بر اين است که نوع ترجيح حرمت خود فرزندان را به عنوان يک مولفه مهم سلامت رواني تحت تاثير قرار مي دهد و اين تاثير در مناطق مختلف متفاوت است. حرمت خود از مولفه هاي بنيادي سلامت رواني است. اين مطالعه در پي بررسي رابطه بين ساخت ارزشي خانواده و حرمت خود دانش آموزان پايه دوم و سوم مدارس متوسطه شهر تهران بوده است. |
كليد واژه: نظام ارزشي، حرمت خود، ساخت ارزشي خانواده، دانش آموز |
نسخه قابل چاپ |