0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  10:37 PM

 4 : دانشور رفتار دي 1385; 13(20 (ويژه مقالات مديريت 7)):49-60.
 
بررسي عوامل موثر بر ترجيح مشتريان در انتخاب يک بانک دولتي (مطالعه موردي: شهر اصفهان)
 
رنجبريان بهرام,غلامي كرين محمود
 
 
 هدف اصلي هر سازمان، وراي فروش محصول خود، ايجاد نوعي رابطه و پيوند پايدار بين محصول و گروه خاصي از مشتريان است که عصاره آن نوعي تعهد و وفاداري مشتري نسبت به محصول سازمان خواهد بود. ايجاد چنين تعهدي، طي فرايندي صورت مي گيرد که شامل آشنا شدن مشتري با محصول، شناخت پيدا کردن نسبت به آن و سپس ترجيح محصول است. در صورت موفقيت آميز بودن اين فرآيند، وفاداري مشتري، موفقيت سازمان و مايوس شدن ساير رقبا تضمين خواهد شد. در اين مقاله، عوامل موثر بر ترجيح مشتريان در انتخاب يک بانک دولتي در شهر اصفهان با طرح 9 فرضيه در خصوص تاثير خدمات گسترده بانکي، امکان دسترسي سريع، نماي ظاهري بانک، اعتبار بانک، سرعت عمل، فناوري جديد روز، برخورد کارکنان، سود پرداختي به سپرده ها و هزينه کارمزد تسهيلات بر ترجيح مشتريان مورد بررسي قرار گرفته است. براي آزمون فرضيه هاي پژوهش، از يک نمونه آماري 150 نفري مشتريان شعب بانک هاي دولتي شهر اصفهان که به طور اتفاقي انتخاب شدند، استفاده شده است. نتايج به دست آمده نشان داده است که کليه عوامل فوق بر ترجيح مشتريان در انتخاب يک بانک دولتي تاثير قطعي داشته اند. همچنين بين نظر مشتريان با توجه به سن، شغل، مدرک تحصيلي و نوع حساب بانکي، تفاوت معناداري وجود داشته است. نحوه برخورد کارکنان و امکان دسترسي سريع مشتريان به بانک وسرعت عمل، به ترتيب از مهم ترين عوامل موثر بر ترجيح مشتريان در انتخاب يک بانک دولتي شهر اصفهان بودند.
 
كليد واژه: بازاريابي خدمات بانکي، رفتار مصرف کننده، ترجيح نام تجاري، اصفهان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها