پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:09 PM
7 : دانشور رفتار تير 1387; 15(29 (ويژه مقالات مديريت 10)):85-100. |
ساخت و اعتباريابي مقياسي براي سنجش فرايند يادگيري سازماني |
قرباني زاده وجه اله*,مشبكي اصفهاني اصغر |
* دانشگاه علامه طباطبايي |
يادگيري سازماني فرايند به روز رساني و تغيير الگوهاي ذهني مشترك سازمان است كه از طريق اكتساب و به كارگيري اطلاعات، خلق دانش و نهادينه كردن آن در سازمان منجر به كسب مزيت رقابتي، افزايش سودآوري و در نهايت بهبود عملكرد سازمان مي شود. به عبارت ديگر، كاركرد اصلي فرايند يادگيري سازماني كمك به سازمان در تطابق بهتر و موثرتر با محيط خارجي و افزايش قدرت پايداري در محيط رقابتي است. |
كليد واژه: فرايند يادگيري سازماني، اکتساب اطلاعات، تبادل اطلاعات، خلق دانش، نهادينه کردن دانش |
نسخه قابل چاپ |