پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:08 PM
6 : دانشور رفتار شهريور 1387; 15(30 (ويژه نامه مقالات علوم تربيتي 10)):85-97. |
بررسي رابطه هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف کلاس با پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان پايه اول متوسطه شهرستان قروه |
فرمهيني فراهاني محسن*,عبدالملكي جمال,رشيدي زهرا |
* دانشگاه شاهد |
هدف از تحقيق حاضر، بررسي رابطه هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف کلاس با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه اول دبيرستان است. جامعه آماري مورد مطالعه دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان شهرستان قروه است که تعداد 120 نفر از آن ها به شيوه تصادفي ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات متغيرها و عوامل از آزمون هاي هوش هيجاني سيبر يا شرينگ (Sibrya shering) در سال 1995، راهبرد هاي خود تنظيمي پينتريج و دي گروت ( p. r & degroot،Pintrich) سال 1990 و ساختار هدف کلاس ميگدلي (Migdley) سال 2000 به دست آمد. داده هاي حاصل از آزمون ها با استفاده از روش آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه مورد بررسي و تحليل قرار گرفت، نتايج تحقيق بيانگر آن است که: |
كليد واژه: پيشرفت تحصيلي، هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي، ساختار هدف کلاس |
نسخه قابل چاپ |