پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:05 PM
7 : دانشور رفتار دي 1387; 15(32 (ويژه مقالات مديريت 11)):93-108. |
شناسايي متغيرها و نسبت هاي موثر در اندازه گيري کارايي شعب بانک |
كاشاني پور محمد*,قاضي زاده مصطفي |
* دانشگاه مازندران |
پاسخگويي سازمان ها به وسيله گزارش ارزيابي عملكرد و يا حسابرسي عملياتي انجام مي شود. يکي از اجزاء مهم ارزيابي عملکرد سنجش کارايي سازمان است. به دليل اين که سنجش کارايي شعب بانک با مدل هاي مختلف و با استفاده از يکسري متغيرها و نسبت ها انجام مي شود، استفاده از متغيرها و نسبت هاي موثر، در سنجش کارايي شعب بانک مساله مهمي است. براي شناسايي متغيرهاي موثر در اندازه گيري کارايي شعب بانک، با استفاده از پرسشنامه از خبرگان بانک سپه نظرخواهي شده است .نتايج دو مرحله نظرخواهي به روش دلفي نشان داد از بين 26 متغير، 18 متغير براي سنجش کارايي شعب بانک با اهميت هستند. نظرخواهي در مورد 13 نسبت بانک براي سنجش کارايي شعب، نشان داد 4 نسبت با اهميت هستند. با روش AHP ضريب اهميت هر يک از چهار نسبت به دست آمد. |
كليد واژه: ارزيابي عملکرد، سنجش کارايي، شعب بانک، شناسايي داده ها و ستاده ها، شناسايي نسبت ها |
نسخه قابل چاپ |