پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:06 AM
6 : انديشه هاي نوين تربيتي تابستان و پاییز 1384; 1(2-3):71-88. |
بررسي وضعيت مواد ديداري – شنيداري كتابخانه هاي مركزي دانشگاه هاي دولتي ايران |
رضايي شريف آبادي سعيد*,توكلي مرضيه |
* گروه علوم کتاب داری و اطلاع رسانی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا |
ورود انواع منابع اطلاعاتي، و از آن ميان مواد ديداري – شنيداري و چند رسانه اي به کتاب خانه هاي دانشگاهي، با نگرش به ويژگي ها و نقش بسيار موثر آن ها در يادگيري، آموزش، و پژوهش، به استقبال روزافزون کاربران از اين گونه منابع و تغيير کيفيت خدمات کتاب خانه ها انجاميده است. در اين نوشتار وضعيت کنوني مواد ديداري و شنيداري در کتاب خانه هاي مرکزي دانشگاه هاي دولتي ايران، و مشکلات و مسايل آن ها بررسي شده است. در پايان ، پيشنهاد شده است که فهرست هاي رايانه اي براي نگه داري و بازيابي داده هاي مواد ديداري - شنيداري با افزودن فيلدهاي نو پديد آيد تا کتاب داران و بايگان هاي مواد ديداري – شنيداري بتوانند با ارايه خدمات بهينه، نياز اطلاعاتي کاربر نهايي را در کم ترين زمان ممکن پاسخ گويند. |
كليد واژه: كتاب خانه مركزي دانشگاهي ايران، مواد ديداري – شنيداري، چندرسانه اي، فهرست هاي رايانه اي، سازمان دهي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |