0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  11:05 AM

 6 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1385; 2(1-2):111-122.
 
بررسي پايايي و روايي مقياس باورهاي خودکارآمدي عمومي (GSE-10) در دانشجويان روان شناسي دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شهيد چمران اهواز و دانشگاه آزاد مرودشت
 
رجبي غلام رضا*
 
* دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه شهيد چمران اهواز
 
 

در اين پژوهش، پايايي و روايي مقياس باورهاي خودکارآمدي عمومي (GSE-10) در دانشجويان رشته هاي روان شناسي دانشگاه هاي شهيد چمران اهواز و آزاد مرودشت بررسي شده است. 293 دانشجوي روان شناسي از دانشگاه شهيد چمران اهواز و 294 دانشجوي روان شناسي از دانشگاه آزاد مرودشت به مقياس 10 گزينه اي باورهاي خودکارآمدي ويرايش ايراني پاسخ گفتند. با روش تحليل عاملي (تحليل سازه هاي بنيادي)، سازه اي با نام باورهاي خودکارآمدي عمومي به دست آمد که تبيين کننده 38.69 درصد واريانس گزينه هاي مقياس بود. ضرايب آلفاي کرون باخ براي کل مقياس 0.82، براي دانشجويان روان شناسي دانشگاه شهيد چمران اهواز 0.84، و براي دانشجويان روان شناسي دانشگاه آزاد مرودشت 0.80 به دست آمده. همچنين ضريب روايي هم زمان براي مقياس باورهاي خودکارآمدي عمومي و مقياس عزت نفس روزن برگ بر روي 318 نفر از پاسخ گويان 0.30، در دانش جويان روان شناسي دانشگاه شهيد چمران اهواز 0.20، و در دانشجويان روان شناسي دانشگاه آزاد مرودشت 0.23 برآورد شد که همه معنادار بود. بنابراين، يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که مقياس GSE-10 را مي توان در پژوهش هاي روان شناختي و موقعيت هاي باليني براي جامعه بهنجار و نابهنجار به کار گرفت.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها