پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:04 AM
3 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1385; 2(1-2):43-69. |
بررسي روش کلاس داري آموزگار بر پايه جنسيت دانش آموزان |
دبيري اصفهاني عذرا* |
* دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه الزهرا |
آيا در مدارس به تفاوت هاي جنسيتي دامن زده مي شود؟ آيا کنش ورزي هاي کلاسي ميان آموزگار و شاگردان، پديدآورنده نابرابري هاي جنسيتي در کلاس درس و در پي آن در جامعه است؟ آموزگار به سان عضوي از جامعه، بي گمان متاثر از فرهنگ چيره جامعه اي است که در آن زندگي مي کند. نگرش هاي موجود درباره توانايي دختران و پسران و ميزان موفقيت آنها در رشته هاي گوناگون آموزشي و شغل هاي مختلف، پنداره هاي آموزگار را مي سازد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |