0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  11:01 AM

4 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز و زمستان 1385; 2(3-4):59-71.
 
مقايسه اثربخشي روش شناختي - رفتاري فوردايس و روش آموزش مهارت هاي اجتماعي در افزايش ميزان شادي دانش آموزان دبيرستان هاي اصفهان
 
عابدي احمد,ميرزايي پريوش
 
 
 

در اين پژوهش، اثربخشي روش شناختي - رفتاري فوردايس در مقابل روش آموزش مهارت هاي اجتماعي در افزايش ميزان شادي دانش آموزان سال دوم دبيرستان شهر اصفهان بررسي شد. نمونه 120 دانش آموز بود كه تصادفي گزيده و به گروه هاي آزمايشي و كنترل گمارده شدند. در اين پژوهش شش گروه وجود داشت: چهار گروه آزمايش و دو گروه كنترل و هر گروه با 20 دانش آموز؛ دو گروه آزمايش و يك گروه كنترل از دختران، و دو گروه آزمايش و يك گروه كنترل از پسران. روش هاي شادي فوردايس و آموزش مهارت هاي اجتماعي به عنوان مداخله به كار برده شد و ابزار پژوهش، آزمون شادي آكسفورد بود. نتايج تحليل واريانس با اندازه هاي مكرر نشان داد كه تفاوت ميان گروه هاي آزمايش و كنترل در افزايش ميزان شادي معنادار بود. نتايج آزمون تعقيبي شفه نشان داد كه روش آموزش مهارت هاي اجتماعي كارآمدتر از روش شادي فوردايس است.

 
كليد واژه: شادي، روشن شادي فوردايس، آموزش مهارت هاي اجتماعي، دانش آموزان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها