پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:43 AM
5 : انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1389; 6(2):127-154. |
بررسي ميزان آگاهي مديران آينده مدارس کشور نسبت به حقوق کودکان |
دبيري اصفهاني عذرا* |
* دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه الزهرا (س) |
امروزه يکي از مسائل مهم در ارتباط با آموزش مديران مدارس آشنا کردن آنها با حقوق کودکان است. با توجه به اينکه وضع قوانين به تنهايي ضامن اجراي آنها نيست. بنابراين، آشنائي مديران مدارس با قوانين و حقوق مربوط به کودکان و اجراي آنها امري ضروري تلقي مي شود. اين پژوهش با هدف بررسي ميزان آگاهي مديران آينده مدارس کشور نسبت به حقوق دانش آموزان با استفاده از روش توصيفي انجام شد. جامعه اين پژوهش کليه دانشجويان نيمسال آخر رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي در مقطع کارشناسي بود. از بين دانشگاه هاي تهران، دو دانشگاه به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب و ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. يافته هاي اين تحقيق بيان کننده آن است که مديران آينده مدارس کشور نسبت به حقوق دانش آموزان آگاهي هاي لازم را ندارند و بر اين اساس پيشنهاد مي شود قوانين مربوط به حقوق دانش آموزان در برنامه هاي درسي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي در قالب دو واحد درسي گنجانده شود. |
كليد واژه: مديران مدارس، حقوق قانوني دانش آموزان، کنوانسيون حقوق کودک، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران |
نسخه قابل چاپ |