0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:40 AM

 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1389; 6(3):45-65.
 
رابطه ابعاد الگوهاي ارتباطات ادراک شده در خانواده و جهت گيري مذهبي در دانشجويان
 
كورش نيا مريم*,مزيدي محمد,حسين چاري مسعود
 
* دانشگاه شيراز
 
 

هدف از اين مطالعه بررسي روابط موجود بين ابعاد الگوهاي ارتباطات ادراک شده در خانواده (جهت گيري گفت و شنود و جهت گيري همنوايي) و جهت گيري هاي مذهبي (جهت گيري مذهبي همانندسازي شده و جهت گيري مذهبي درون فكني شده) دانشجويان بود. در اين مطالعه، 172 دانشجو كه با روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي چندمرحله اي از ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد مرودشت انتخاب شده بودند، ابزار تجديد نظر شده الگوهاي ارتباطات خانواده و پرسشنامه خودگرداني مذهبي را تكميل كردند. نتايج تحليل رگرسيون چندگانه حاكي از آن بود كه جهت گيري گفت و شنود خانواده پيش بيني كننده مثبت جهت گيري مذهبي همانندسازي شده است، اما پيش بيني كننده معناداري براي جهت گيري مذهبي درون فكني شده نيست. جهت گيري همنوايي خانواده به طور مثبت جهت گيري مذهبي همانندسازي شده و جهت گيري مذهبي درون فكني شده را پيش بيني مي كند و قدرت پيش بيني کنندگي آن درباره جهت گيري درون فكني شده بيشتر است.

 
كليد واژه: الگوهاي ارتباطات خانواده، جهت گيري گفت و شنود، جهت گيري همنوايي، جهت گيري مذهبي همانندسازي شده و جهت گيري مذهبي درون فكني شده
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها