0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:54 PM

 8 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):93-102.
 
نوآوري ارزش در صنعت خدماتي درماني
 
حسنوي رضا,جهانگيري آناهيتا
 
 
 

مدت زمان زيادي نيست که مفهوم نو آوري ارزش و حتي ارزيابي هاي مديريتي به صنعت خدمات درماني وارد شده است. سال ها بود که صنعت خدمات درماني، به عنوان يکي از صنايع بزرگ بسياري از کشورهاي دنيا، مورد بي توجهي علم مديريت واقع شده بود، چرا که آن را امري مربوط به پزشکان مي دانستند. امروزه حرکت با تحولات بسيار سريع دنيا در علوم مختلف، امريست که با اتکا به روش هاي اداره خدمات درماني به سبک سنتي امکان پذير نيست. حتي بهبودهاي تدريجي نيز پاسخگوي اين نياز نبوده و تنها کسب مزيت هاي رقابتي بالا متضمن بقا در اين دنياي کسب و کار است. نوآوري ارزش يکي از ابزارهاي خلق اين مزيت است که در اين مقاله به تعريف و تشريح آن پرداخته شده است. کاربرد اين تحقيق در خروج مديران صنعت خدمات درماني از خواب دراز رکود، در ايجاد تصوير جديدي از آينده ممکن و استفاده در فرايند هاي ارزش زا براي بيماران است که همه اين موارد بقاي اين صنعت را به دنبال خواهد داشت.
در ابتدا مفاهيم نوآوري و نوآوري ارزش مطرح شده و به عنوان گام موثر در خلق ارزش، صنعت خدمات درماني مورد تحليل استراتژيک قرار مي گيرد. سپس منحني ارزش به عنوان ابزاري براي نمايش جايگاه بنگاه ها در حرکت نوآورانه خود معرفي شده و در بخش نهايي به معرفي منطق نوآوري در ابعاد استراتژيک پرداخته مي شود. در اين بخش به مطالعه موردي بيمارستان شهيد هاشمي نژاد پرداخته مي شود که نمونه اي کوچک اما قابل توجه در صنعت خدمات درماني ايران به حساب مي آيد
.

 
كليد واژه: نوآوري ارزش، خدمات درماني، منحني ارزش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها