0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391  8:11 PM

 6 : فصلنامه علوم مديريت ايران زمستان 1386; 2(8):159-179.
 
تعيين عوامل تاثيرگذار بر تصميم سرمايه گذاران بورس اوراق بهادار تهران
 
اميرشاهي ميراحمد,شيرازي محمود,سياه تيري ويدا
 
 
 

باور بر اين است که بيشتر فعاليتهاي پژوهشي بازاريابي بر عکس العمل مصرف کنندگان نسبت به استراتژيهاي بازاريابي متمرکزند (وربيتن و ويجن 2006). شايد به همين دليل است که کوک (2007) معتقد است ديدگاه جديد نسبت به آينده بازاريابي بايد بر نقش و رسالت مهم آن در ايجاد ارزش براي سهامداران شرکت متمرکز شود. پژوهشهاي بازاريابي بر نگرشها و رفتارهايي متمرکز است که در محيط بازار ايجاد درآمد مي کنند. اما بايد توجه داشت که افزايش درآمد الزاما عملکرد مالي برتر را ايجاد نمي کند (مادن، فهل و فورنير 2005). با داشتن ديدگاه «ايجاد ارزش براي سهامداران» لازم است بازاريابان بينش وسيع تري نسبت به سازمان پيدا کنند و از ابزارهاي در دست خود به نحو مطلوبتري در کليه جهات سازماني و در راستاي اعتلاي سازماني استفاده کنند. در اين پژوهش نمونه تصادفي 356 نفري از معامله گران سهام شرکتهاي عضو بورس تهران انتخاب شده و پرسشنامه پژوهش بين آنها توزيع شد. سپس اطلاعات با استفاده از روش تحليل عاملي اکتشافي تجزيه و تحليل شد و پنج عامل به عنوان عوامل تاثيرگذار بر رفتار سرمايه گذاران به دست آمد. يافته هاي اين پژوهش نشان دادند که کانالهاي ارتباطات بازاريابي شرکتهاي عضو بورس، شرکتهاي کارگزاري بورس و ارتباط کلامي (که به منزله برآيندي از کليه فعاليتهاي شرکتها به شمار مي رود) از جمله عوامل مهم تاثيرگذار بر تصميم به خريد سرمايه گذاران هستند.

 
كليد واژه: سرمايه گذار عادي، کانالهاي ارتباطات بازاريابي، شرکتهاي کارگزاري، ارتباط کلامي، فرضيه شناخت سرمايه گذار مرتون
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها