پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391 7:55 PM
1 : فصلنامه علوم مديريت ايران تابستان 1389; 5(18):1-27. |
نوسازي استراتژيک از منظر يادگيري سازماني: بررسي تجربي مدل 4ت |
مشايخي علي نقي,عسكري نژاداميري علي |
در اين تحقيق «نوسازي استراتژيک سازمان» از ديدگاه «يادگيري سازماني» مورد بررسي قرار گرفته است. ابتدا با مرور بر ادبيات نوسازي استراتژيک و يادگيري سازماني، سعي شد تا شناخت بهتري نسبت به ارتباط ميان اين دو مقوله سازماني حاصل گردد. مدل 4ت (4i) با توجه به جامعيت آن، به عنوان پايه تحقيق مورد نظر قرار گرفت. سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تهران نيز به عنوان سازماني که طي سال هاي اخير تغييرات زياد و اساسي در آن رخ داده است، به عنوان محيط مطالعه موردي انتخاب شد. بر اساس روش تحقيقي که پيش از اين براي تست مدل 4ت مورد استفاده قرار گرفته شده بود، روش تحقيقي کيفي طراحي گرديد و بر اساس آن مدل 4ت و کيفيت ارتباط ميان نوسازي استراتژيک و يادگيري سازماني در يک سازمان ايراني مورد بررسي قرار گرفت. در نهايت نکات قابل توجهي پيرامون کيفيت و ماهيت فرايندهاي يادگيري سازماني و نقش آن ها در نوسازي استراتژيک سازمان حاصل گرديد. |
كليد واژه: نوسازي استراتژيک، يادگيري سازماني، مطالعه موردي، مديريت تغيير |
نسخه قابل چاپ |