0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM

 8 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):119-136.
 
بررسي رابطه بين مهارتهاي فني، انساني و ادراکي مديران با ميزان اثربخشي دبيرستانها ناحيه 1شهر شيراز
 
احمدي عباداله,دوست محمدلو حكيمه*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت
 
 

هدف از اين تحقيق، تعيين رابطه بين مهارتهاي سه گانه (فني، انساني و ادراكي) مديران با ميزان اثربخشي دبيرستانهاي پسرانه، دخترانه ناحيه يک شهر شيراز بوده است. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي بوده است، جامعه آماري تحقيق، تمامي مديران و دبيران دبيرستانهاي پسرانه، دخترانه عادي دولتي آموزش و پرورش ناحيه 1 شهر شيراز در سال تحصيلي 87-1388بوده اند. نمونه آماري شامل 150 نفر از مديران و دبيران بوده اند که به شيوه نمونه گيري تصادفي طبقه اي از جامعه آماري تحقيق انتخاب گرديد. ابزار سنجشي در اين تحقيق شامل دو پرسشنامه: مهارتهاي مديريتي و اثربخشي بوده است. براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و استنباطي استفاده گرديد، در سطح آمار توصيفي (محاسبه فراواني، درصد، ميانگين، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطي از آزمون تي تست مستقل، همبستگي پيرسون و تحليل مسير استفاده شد. که پس از تجزيه و تحليل با استفاده از نرم افزارspss ، A mos5 نتايج زير حاصل گرديد:
- بين مهارت فني مديران و اثربخشي سازمان رابطه معنادار وجود ندارد
.
- با افزايش ميزان مهارت هاي انساني مديران، اثربخشي سازمان نيز افزايش مي يابد
.
- با افزايش ميزان مهارت هاي ادراکي مديران، اثربخشي سازمان نيز افزايش مي يابد.
- بين ميزان ادراک مديران و معلمان از مهارتهاي سه گانه مديريتي، تفاوت معنادار وجود ندارد
.

 
كليد واژه: مهارت فني، مهارت انساني، مهارت ادراکي، اثر بخشي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها