0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391  8:53 PM

 6 : دانش مديريت پاييز 1385; 19(74):111-131.
 
ارزيابي عملكرد سيستم صف كارمند- تحويلداري در بانك سپه
 
مومني منصور*,محقر علي,متين نفس فرهاد
 
* گروه مديريت صنعتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

بانك ها بي شك در اقتصاد ايران همچون ساير كشورها به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي واسطه اي در جايگاه سازمان هاي مالي، دولت را در اجراي سياست هاي پولي ( انبساطي و انقباضي) ياري مي كنند. اين سازمان ها كه در تقسيم بندي بخش هاي اقتصادي در بخش خدمات هستند، در ارتباط مستقيم با نيروي انساني و مشتريان قرار دارند، به عبارت ديگر مشتري و عامل انساني چه درقالب خدمت گيرنده و چه در قالب خدمت دهنده عامل حيات و بقاي آن است، لذا بهينه سازي سيستم خدمت دهي بانك ها مي تواند در محيط رقابتي امروز با افزايش رضايت مشتريان و كاهش هزينه ها باعث ايجاد مزيت رقابتي براي آنها گردد. سيستم كارمند- تحويلداري يكي از طرح هايي است كه در راستاي تكريم ارباب رجوع و با هدف جلب هر چه بيشتر رضايت آنها طراحي شده است. از اين رو رفع نقاط ضعف آن مي تواند سر آغاز حركت به سمت مشتري مداري و موفقيت سيستم بانكي شود. در اين تحقيق سعي بر اين بوده كه از طريق بكارگيري تكنيك ها و مدل هاي صف به ارزيابي عملكرد سيستم كارمند– تحويلداري در بانك سپه به لحاظ پارامتر ها و شاخص هاي تيوري صف (معيارهاي زماني، معيارهاي تجمعي و شاخص بهره وري) پرداخته و عملكرد سيستم مذكور با سيستم قبلي (تحويلداري) مقايسه شود. براي اين مهم با ارايه مقدمه اي كوتاه به تشريح مباني نظري و متدولوژي تحقيق پرداخته و در ادامه با استناد به مباني نظري، اقدام به پردازش داده ها از طريق بكارگيري تكنيك هاي آماري و مدل هاي مورد استفاده در تيوري هاي صف شده و پس از انطباق اطلاعات بدست آمده از طريق پردازش داده ها با فرضيات و اهداف مورد نظر به آناليز دقيق سيستم هاي تحويلداري و كارمند– تحويلداري، ارايه نتايج و پيشنهادات پرداخته شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها