0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391  8:44 PM

 1 : دانش مديريت زمستان 1385; 19(75):3-21.
 
وزن دهي و رتبه بندي شاخص هاي موثر بر کيفيت لاستيک خودرو با استفاده از تکنيک هاي تصميم گيري چند شاخصه مطالعه موردي: شركت كوير تاير
 
اصغري زاده عزت اله*,انصاري منوچهر,كياني ماوي زهرا
 
* گروه مديريت صنعتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

يكي از مهمترين قسمتهاي يك وسيله نقليه را مي توان تاير به شمارآورد به نوعي كه عملكرد هر وسيله نقليه اي تا حد زيادي وابسته به تايرهاي آن است. در ميان روش هاي گوناگوني كه براي مطالعه رفتار مكانيكي تاير به كاربرده مي شود، مدلسازي رياضي به خاطر قابليت بالايي كه در اين زمينه ازخود نشان مي دهد، از جايگاه ويژه اي برخوردار است. در اين زمينه، تا كنون مدل هاي رياضي گوناگوني مورد استفاده قرار گرفته است. در اين تحقيق، مدل هاي تصميم گيري چند شاخصه (MADM) به منظور رتبه بندي شاخص هاي مهم موثر بر كيفيت تايرها به كار برده شده است. به اين صورت كه در راستاي تحقق انتظارات مشتري و جلب رضايت او كه هدف هر توليد كننده اي مي باشد، شاخص هاي مهم موثر بر كيفيت لاستيك خودرو توسط كارشناسان امر و تعدادي از مشتريان، شناسايي و رتبه بندي مي شود. در اين پژوهش شاخص هاي انتخاب شده توسط كارشناسان، از طريق تكنيك هاي AHP و ENTROPY وزن داده شده و رتبه بندي مي گردند. پنج نوع تاير با كيفيت هاي متفاوت به عنوان گزينه هاي تصميم انتخاب شده، سپس اين گزينه ها با توجه به وزن هاي بدست آمده از دو تكنيك ذكر شده براي شاخص ها، از طريق تكنيك هاي TOPSIS و ELECTRE رتبه بندي گرديده و در مورد آنها تصميم گيري مي شود. در نهايت چهار حالت رتبه بندي حاصل شده كه از طريق تكنيك هاي ادغام MADM (روش هاي ميانگين حسابي، بردا و كاپلند) به نتيجه گيري واحد در اين زمينه خواهيم رسيد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها