پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391 7:43 PM
2 : دانش مديريت زمستان 1386; 20(79):15-32. |
ارايه مدلي براي وفاداري مشتريان در بازارهاي الكترونيك |
حقيقي محمد*,علوي محمدرضا,صرافي امير |
* گروه مديريت بازرگاني، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران |
با رشد سريع تجارت الکترونيک و خريد و فروش آنلاين، ايجاد و حفظ وفاداري مشتريان در بازارهاي الکترونيک چه در تئوري و چه در کابرد از اهميت بالايي برخوردار شده است. در اين مقاله از طريق مطالعه تحقيقات انجام شده در زمينه وفاداري مشتريان به يک نام و نشان تجاري و يکپارچه سازي اين تحقيقات، مدلي مفهومي در زمينه «وفاداري الکترونيک» ارايه شده و سپس به شرح مختصري از شاخص هاي ارايه شده در اين مدل پرداخته شده است. در قسمت بعدي براي شرکت هاي مختلف، بر حسب ميزاني که فعاليت هاي آنها در بازارهاي الکترونيک انجام مي پذيرد، راهکارهايي جهت اقدام در جهت وفادار نمودن مشتريان بيان شده است. در انتها نيز پيشنهادهايي براي به کارگيري بازاريابي الکترونيک و تحقيقات آتي در اين راستا ارايه شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |