پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 12:43 PM
3 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه دوم 1388; 9(2 (پياپي 36)):63-82. |
بازاريابي رابطه مند، رويکردي براي بهبود رضايت مشتري |
رنجبريان بهرام*,براري مجتبي |
* دانشكده علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان |
سازمان ها با درکي که از اهميت رضايت مشتري کسب کرده اند، به تدريج در حال فاصله گيري از بازاريابي سنتي و گرايش به سمت بازاريابي رابطه مند مي باشند. با توجه به اهميت اين رويکرد براي سازمان هاي امروزي، اين مقاله ارتباط بنيان هاي بازاريابي رابطه مند از جمله اعتماد، تعهد، ارتباطات، مديريت تعارض و شايستگي را با رضايت مشتري از خدمات بانکي مورد بررسي قرار داده است. مقاله حاضر يک مطالعه توصيفي است که به روش همبستگي از نوع رگرسيون چند متغيره انجام شده است و جامعه آماري آن 160 نفر از مشتريان بانک سامان در شهرستان اصفهان مي باشد. ابزار گردآوري داده ها در اين تحقيق پرسشنامه و داده ها نيز با روش رگرسيون مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد که به ترتيب الويت، شايستگي (253/0)، ارتباطات (204/0)، اعتماد (136/0) و مديريت تعارض (095/0) بر رضايت مشتري از خدمات بانک سامان رابطه داشته، اما تعهد رابطه معناداري با رضايت آن ها نداشته است. |
كليد واژه: بازاريابي رابطه مند، اعتماد، تعهد، مديريت تعارض، ارتباطات، شايستگي، رضايت |
نسخه قابل چاپ |