پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 4:49 PM
8 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1388; 13(2 (پياپي 61)):209-238. |
ساخت و اعتباريابي مقياسي براي سنجش ويژگي هاي سازمان يادگيرنده |
قرباني زاده وجه اله* |
* دانشگاه تربيت مدرس تهران، ايران |
بسياري از نظريه پردازان مديريت، سازمان يادگيرنده را سيستمي زنده و رو به تکامل مي دانند که به طور مداوم از طريق دستيابي به دانش، عملکرد خود را بهبود مي بخشد. دو عنصر «انديشيدن به آينده يا آينده سازي» و «افزايش ظرفيت يادگيري» نقطه مشترکي است که همه نظريه پردازان سازمانهاي يادگيرنده بر آن تاکيد دارند. در هزاره جديد، سازمانهايي قادر به حفظ و ادامه حيات خواهند بود که يادگيرنده باشند و سازماني که يادگيري مولد نداشته باشد، نخواهد توانست در عصر حاضر به حيات خود ادامه دهد. |
كليد واژه: رهبري، سازمان يادگيرنده، طرح سازماني، فرهنگ سازماني، ماموريت، استراتژي، نيروي انساني، يادگيري |
نسخه قابل چاپ |