پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 4:46 PM
8 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) زمستان 1388; 13(4 (پياپي 64)):193-218. |
فراموشي سازماني هدفمند (استراتژيک): اکسير رقابت پذيري درسازمان |
مشبكي اصفهاني اصغر*,ربيعه مسعود |
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس |
در طي دهه گذشته، شرکت ها به شکل فزاينده اي به ارزش مديريت دانش و يادگيري سازماني پي برده اند و محققان چنين فرايند هايي را به شکل وسيعي مطالعه کرده اند. با وجود اين هنوز برخي نکات در مباحث کنوني دانش سازماني مبهم است. ‹‹شرکت ها نه تنها ياد مي گيرند، بلکه آنها فراموش نيز مي کنند››. در حقيقت مديريت دانش به دنبال خلق فرايند هايي است که نه تنها به يادگيري و حفاظت از دانش مفيد، بلکه براي عدم يادگيري و پرهيز از آنچه که مهم نيست هم به کار مي آيد. فراموشي همانند يادگيري ساده نيست و ممکن است زيان آور يا سودمند باشد و در دو بعد هدفمند و غير هدفمند قابل درک است. اما در هر حال به گونه چشم گيري هم در بعد مثبت و هم در بعد منفي بر رقابت پذيري يک شرکت موثر خواهد بود. |
كليد واژه: رهبري فرهمند، زنجيره تامين صنعت خودرو ايران، فراموشي سازماني تصادفي، فراموشي سازماني هدفمند، مديريت دانش، يادگيري سازماني |
نسخه قابل چاپ |