0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:25 PM

 2 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):21-46.
 
بررسي عوامل موثر بر تعهد و رفتار خريداران در بازاريابي صنعتي
 
بابائي زكليكي محمدعلي*,راكعي اصفهاني پريسا
 
* گروه مديريت، دانشكده علوم اجتماعي، دانشگاه الزهرا، تهران، ايران
 
 

تعهد در روابط بين خريدار و فروشنده صنعتي يک مبحث مهم در حوزه بازاريابي رابطه مند است. از ‏جمله منافعي که بازاريابان از تعهد شرکت هاي خريدار صنعتي کسب مي کنند، بروز رفتارهاي مطلوب ‏آنان است که به کاهش هزينه ها و افزايش سود شرکت هاي فروشنده منجر مي شود.
اين پژوهش به بررسي عوامل تاثيرگذار بر تعهد خريدار در بازارهاي صنعتي و تاثير تعهد روي ‏رفتار خريدار مي پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي - توسعه اي، از نظر روش توصيفي و از‏ نظر محتوا از نوع همبستگي و علي است. جامعه و نمونه آماري خريداران صنعتي يک شرکت معروف ‏در صنعت چوب است و اطلاعات لازم به وسيله پرسشنامه جمع آوري شد.
يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که:
با ارائه خدمات اضافي و غير رسمي، تعهد خريدار صنعتي افزايش پيدا مي کند.
با افزايش تعهد خريدار، رفتار خريد مطلوب خريدار افزايش پيدا مي کند.‏
با افزايش رفتار خريد مطلوب خريدار، سود فروشنده افزايش پيدا مي کند.‏
با افزايش رفتار خريد مطلوب خريدار، هزينه فروشنده کاهش پيدا مي کند.‏
بنابر يافته هاي پژوهش پيشنهاد مي شود مديران به تعهد خريداران اهميت داده و براي افزون ‏کردن تعهد آنان خدمات اضافي و غير رسمي ارائه دهند.‏

 
كليد واژه: روابط خريدار و فروشنده صنعتي، تعهد خريدار، رفتار خريد صنعتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها