پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 8:36 PM
6 : مديريت ورزشي (حركت) پاييز 1388; -(2):97-116. |
بررسي رابطه بين خلاقيت و كارآفريني در بين مردان و زنان ورزشكار و غير ورزشكار (مطالعه موردي: دانشجويان دانشگاه يزد) |
فريد داريوش* |
* دانشگاه يزد |
فعاليت هاي ورزشي يكي از جايگاه هاي مناسب و متنوع براي ايجاد اشتغال و توليد فرصت هاي جديد اقتصادي است. با شناخت زمينه هاي كارآفريني در ورزش، مي توان فرصت هاي جديدي را به كارآفرينان و جامعه معرفي كرد تا از آن براي پيشرفت و توسعه اقتصادي و اجتماعي بهره گيرند. هدف اين پژوهش، بررسي رابطه بين خلاقيت و كارآفريني در بين مردان و زنان ورزشكار و غيرورزشكار بود. جامعه آماري اين تحقيق كليه دانشجويان دانشگاه يزد بودند (7938 دانشجو) كه از اين تعداد 3461 دانشجو پسر و 4477 دانشجو دختر بودند. براي تعيين حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، حجم آماري 346 نفر براي دانشجويان پسر و 354 نفر براي دانشجويان دختر برآورد شد. |
كليد واژه: فعاليت هاي ورزشي، كارآفريني، خلاقيت، ورزشكار |
نسخه قابل چاپ |