پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
پنج شنبه 31 فروردین 1391 8:39 PM
ثر آگاهي از نتيجه (KR) با فراواني كاهش بر يادگيري، وقتي كه برنامه حركتي تعميمي (GMP) و پارامترها، هر دو اجزايي ناپايدار هستند |
بهرام عباس* |
* دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم تهران |
تحقيق حاضر بررسي يکي ديگر از شيوه هاي تفسير اين يافته است که يادگيري برنامه حرکتي تعميم يافته (GMP) و يادگيري پارامتريزه کردن بر اثر تغييرات در فراواني آگاهي از نتيجه (KR) به طور متفاوت تحت تاثير واقع مي شوند. در کليه يافته هائي که چنين موردي را گزارش نمودند )وولف اشميت و دوبل، (1993 تکليف شامل يادگيري سه نمونه از پارامتر روي يک برنامه حرکتي تعميم يافته (GMP) بعنوان مولفه پايدار عمل بود و همواره GMP همانند در طول آزمايشات بکار مي رفت. در مقابل، پارامتريز يک مولفه ناپايدار از عمل بود چرا که نمونه هاي پارامتر متفاوت در طول آزمايشات بکار گرفته مي شد. فرضيه اي که در اينجا مطرح مي شود اينست که اين اختلاف در بعد پايداري GMP و پارامتريزه کردن در واقع سبب تفاوت در، يادگيري GMP و پارامتريزه کردن بر اثر ارائه KR نسبي شده است در تحقيقات حاضر هم GMP و هم پارامترها براي يادگيرنده ناپايدار شدند. اين امر با استفاده از سه حرکت که توسط GMP متفاوت و با داشتن پارامترهاي خاص خود هدايت مي شدند، انجام شد. نتايج نشان داده کاهش در فراواني KR سبب کاهش در يادگيري هم GMP و هم پارامتريزه کردن شد. اين تاييدي بر اين است که اثر فراواني KR مي تواند به بعد پايداري / ناپايداري GMP و پارامتريزه کردن، و نه اينکه آنها دو فرايند مجزا هستند نسبت داده شود.
|
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |