0

مقالات نقش اخلاق در علوم و فناوری

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات نقش اخلاق در علوم و فناوری
پنج شنبه 31 فروردین 1391  8:31 AM

 5 : اخلاق در علوم و فناوري تابستان 1390; 6(2):40-46.
 
ارائه الگوي اخلاق کاري کارکنان بانکهاي خصوصي ايران
 
رونقي محمدحسين*,فيضي كامران
 
* گروه مديريت، دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه علامه طباطبايي، تهران
 
 

زمينه: توجه به اخلاق کاري يکي از عوامل موفقيت هر سازمان به شمار مي رود. اصول اخلاق کاري در سازمانها به صورت منشور اخلاقي و يا آيين نامه هايي به کارکنان ارائه مي شود. رعايت اخلاق حرفه اي، ارتقا جايگاه يک سازمان را در حوزه کسب و کار خود به دنبال دارد. بانکها به عنوان سازمانهايي که با مشتريان زيادي ارتباط دارند از اين قاعده مستثني نيستند و بايد در جلب نظر مشتريان خود کوشا باشند. هدف اصلي اين پژوهش ارزيابي شاخصهاي اخلاق کاري بين کارکنان بانکهاي خصوصي و ارائه الگويي جهت بررسي ارتباط بين عامل اخلاق کاري کارکنان با اعتماد، رضايت و وفاداري مشتريان است.
روش کار: اين پژوهش از نوع توصيفي - پيمايشي است. در اين مقاله در ابتدا به وسيله مصاحبه و نظرسنجي از استادان و کارشناسان، شاخصهاي مربوط به ارزيابي اخلاق کاري کارکنان تدوين شده است. پس از ارزيابي اين شاخصها ارتباط بين رعايت اخلاق کاري، اعتماد مشتريان و رضايت و وفاداري آنها در قالب يك الگوي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.
نتيجه گيري: بر اساس الگوي ارائه شده پژوهش، ارتباط مثبتي بين رعايت اخلاق کاري در بين کارکنان بانکهاي خصوصي با جلب اعتماد مشتريان و کسب رضايت آنها مشاهده مي شود که وفاداري مشتريان را به بانک مربوطه به دنبال دارد.

 
كليد واژه: اخلاق کاري، اخلاق بانکداري، رضايت مشتريان، وفاداري مشتريان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها