0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
جمعه 22 اردیبهشت 1391  10:04 PM

 1 : مطالعات مديريت انتظامي تابستان 1389; 5(2):183-214.
 
ارزيابي سطح مديريت دانش در دانشگاه علوم انتظامي
 
هاشمي صديقه سادات*
 
* دانشگاه علامه طباطبايي
 
 

زمينه و هدف: با اهميت يافتن دانش در عصر حاضر و اشتياق سازمان ها براي پياده سازي مديريت آن به عنوان ابزاري براي بقا و بالندگي، لزوم به کارگيري مکانيسمي براي هدايت اين تلاش ها در مسيري درست، احساس مي شود و ارزيابي سطح مديريت دانش، چنين امکاني را فراهم مي کند. اين موضوع به خصوص براي سازمان هاي دانشي نظير دانشگاه ها، داراي اهميت حياتي است. هدف اين پژوهش ارزيابي سطح مديريت دانش در دانشگاه علوم انتظامي است.
روش: اين پژوهش به دو شيوه اسنادي و پيمايشي انجام و به کمک ابزارهاي فيش برداري و پرسشنامه محقق ساخته اطلاعات آن جمع آوري گرديد، براي روايي ابزار تحقيق از نقطه نظرات اساتيد مجرب و صاحبنظر در مديريت دانش استفاده گرديد، پايايي آن نيز با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ (
a=0.92) مورد تاييد قرار گرفت. داده هاي به دست آمده از طريق آماره هاي توصيفي و استنباطي (آزمون t استيودنت و فريدمن) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.
يافته ها: دانشگاه علوم انتظامي در هيچ کدام از ابعاد تشخيص، تحصيل، به کارگيري، اشتراک، توسعه و نگهداري دانش داراي وضعيت ايده آل نيست. بين ابعاد مديريت دانش در اين دانشگاه با ساير دانشگاه ها نيز تفاوت هايي وجود دارد.
نتايج: سطح مديريت دانش در ابعاد شش گانه آن در دانشگاه علوم انتظامي با وضعيت مطلوب فاصله به نسبت زيادي دارد، همچنين اين دانشگاه در شرايط فعلي و به طور نسبي در بين ابعاد مديريت دانش، بهترين وضعيت را در تشخيص دانش و ضعيف ترين وضعيت را در تحصيل دانش مورد نياز خود دارد. با توجه به نتايج اين تحقيق، دانشگاه علوم انتظامي بايد با برنامه ريزي مناسب و تعامل با مراکز علمي معتبر به دنبال تقويت اين ابعاد باشد.

 
كليد واژه: مديريت دانش، دانشگاه علوم انتظامي، ارزيابي دانش، اشتراک دانش، به کارگيري دانش، تحصيل دانش، تشخيص دانش، نگهداري دانش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها