پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 10:59 AM
3 : مدرس علوم انساني پاييز 1386; 11(3 (پياپي 52)):59-84. |
رتبه بندي شرکتها بر اساس معيارهاي مدل سر آمدي - روش PROMETEE |
اصغري زاده عزت اله*,نصرالهي سيدمهدي |
* گروه مديريت صنعتي، دانشگاه تهران،ايران |
دستيابي به سر آمدي و اجراي بهبود مستمر يکي از دغدغه هاي اصلي سازمانهاي امروزي براي بقا در بازارهاي رقابتي است. مدلهاي سر آمدي به سازمانها کمک مي کنند تا نيازهاي اصلي جامعه و مشتريان خود را به بهترين شکل ممکن برآورده کنند. سازمانها براي مقايسه خود با رقبا نياز دارند تا يک روش ساختار يافته و قابل اعتماد در اختيار داشته باشند و بر اساس نتايج مقايسه تصميم گيري کنند. در اين مقاله ابتدا مهمترين مدلهاي سر آمدي به طور اجمالي بررسي مي شوند. سپس شرکتهاي قطعه ساز خودرو بر اساس سطوح سر آمدي کسب شده و با استفاده از روش PROMETHEE رتبه بندي مي شوند. اهداف اصلي اين مقاله به اين شرح مي باشند: هدف اول، شناسايي سطوح سر آمدي شرکتهاي قطعه ساز؛ هدف دوم، رتبه بندي آنها با استفاده از روش PROMETHEE، در نهايت هدف سوم، معرفي اين روش به عنوان يکي از قوي ترين روشهاي تصميم گيري چند معياره براي استفاده هاي آتي. |
كليد واژه: سر آمدي، رتبه بندي، اعداد فازي تصميم گيري چند معياره، PROMETHEE |
![]() |
نسخه قابل چاپ |